Hyresgästinfo

Med vår app felanmäler du på nolltid

Med Stettins app har du alltid koll på vad som händer i huset. Du kan enkelt göra en felanmälan, följa ditt ärende steg för steg och chatta direkt med våra fastighetstekniker om något krånglar. Du får även uppdateringar om planerade arbeten, störningar och annan viktig information – direkt i mobilen.

Appen är ett enkelt sätt att hålla kontakten med oss, utan att behöva sitta i telefon eller vänta på svar via mejl.

Regler, villkor och blanketter

För att bli godkänd som hyresgäst ska årsinkomsten uppgå till 4 ggr årshyran. Den 1 oktober 2019 började nya regler gälla för uthyrning av hyresrätt. Fastighetsägarna har samlat de viktigaste reglerna du som hyresgäst bör känna till här.
 
Det finns möjlighet att ansöka om bostadsbyte eller att hyra ut i andra hand vid vissa skäl, t.ex. arbete eller studier på annan ort. Reglerna styrs bland annat av inkomstkrav och byteskedjor. Handläggningstiden är 6–8 veckor. Du hittar mer information och länkar till ansökan nedan.

Autogiro

Läs igenom villkoren noga innan du skickar in blanketten. Endast kontraktsinnehavaren kan ansöka om autogiro. Vi meddelar när autogirot börjar gälla.

Hyran dras i förskott den sista vardagen varje månad, är den sista en helgdag dras hyran efter helgen.

Ladda ner blanketter: